PREMIER system, a.s., uvádí na trh novou verzi informačního systému PREMIER X9.1
Verze X9.1 nepřináší jen dílčí úpravy. Jde o výrazný krok vpřed – nejen aktualizaci, ale celou sadu nových řešení, která vám šetří čas, zjednodušují práci a zpřesňují kontrolu dat.
Desítky běžných úkonů jsme přepracovali tak, abyste mohli pracovat rychleji a bezpečněji, s novými praktickými funkcemi, které využijete každý den. Naším cílem je jediné: pomoci vám zpracovávat data s větším klidem, jistotou a efektivitou.
Hlavní novinky verze X9.1
- Moderní číselníky pro snadnější a rychlejší práci
- Editor e-mailů
- Upomínky
- Mobilní aplikace pro schvalování faktur
- Everifin – připravujeme
- JHMZ – vše je připraveno
Zásadní novinkou verze X9.1 je možnost hromadného zasílání upomínek včetně přiložených faktur. Položky upomínky mají moderní design, lepší čitelnost a profesionální vzhled.
Práci urychlují nové číselníky napříč všemi moduly – mají modernější design, nové rychlé vyhledávání s našeptávačem a jednodušší výběr položek.
Pokračujeme v modernizaci práce s dokumenty. Nový editor pro odesílání exportovaných dokumentů nabízí pohodlnější ovládání a další nové funkce pro práci s e-maily.
Navazujeme také na dřívější redesign formuláře faktury a sjednocujeme vzhled výstupních sestav. K dispozici je osm aktualizovaných tiskových formulářů dokladů.
–> Moderní číselníky pro snadnější a rychlejší práci
Napříč celým programem jsme provedli kompletní modernizaci číselníků, aby jejich používání bylo rychlejší, přehledné a efektivní.
Co je nového?
- Poznámky u položek – ke každé položce si můžete přidat vlastní komentář či doplňující informaci.
- Zrychlený výběr přes combobox – stačí začít psát a položku najdete okamžitě díky fulltextovému vyhledávání nebo rozbalit nabídku.
- Nové rozhraní v unigridu – moderní vzhled a jednotné ovládání.
- Více možností výběru položky – položku lze vybrat několika způsoby podle toho, co vám nejvíce vyhovuje.
- Sestavy, pohledy – do unigridu byly předělány i seznamy tiskových sestav a pohledů.
- Uživatelské řazení položek – přizpůsobte si pořadí podle svých potřeb.


–> Mobilní schvalování faktur – PS Workflow
Jsme rádi, že vám již po novém roce můžeme nabídnout aplikaci, po které je velká poptávka – a kterou jsme dlouho slibovali.
Začátkem příštího roku spouštíme dlouho očekávanou mobilní aplikaci PS Workflow, která přináší moderní, rychlý a maximálně pohodlný způsob schvalování faktur – přímo z vašeho telefonu.
Ať jste na cestách, doma, na poradě nebo jen daleko od počítače – schválení už nemusí čekat. Vše vyřídíte během pár vteřin. Nyní testujeme verzi pro Android a již pracujeme na verzi pro IOS.



–> Upomínky
Klíčovou novinkou je možnost odeslání upomínek, a to včetně upomínaných faktur jednotlivě i hromadně. Exportované faktury jsou automaticky připojeny jako další přílohy e-mailu. Pokud faktura dosud exportována nebyla, program ji automaticky vyexportuje v základní tiskové sestavě a připojí do e-mailu. Odesláním upomínek společně s fakturami se vyhnete následnému doposílání dokladů a zrychlíte komunikaci s odběrateli.
Co je nového?
- Možnost interaktivního náhledu na upomínané faktury z položek upomínky.
- Rozesílání upomínek včetně upomínaných faktur (jednotlivě i hromadně).
- Okno upomínky bylo zvětšeno.
- Uživatelské nastavení voleb tisku/exportu upomínek.
- Nově má uživatel k dispozici číselníky textů upomínek (úvodní text, patička).
- Položky upomínek byly přehledně převedeny do gridu.



–> Editor e-mailů
Pokračujeme v modernizaci práce s dokumenty. Zcela jsme přepracovali editor pro odesílání exportovaných dokumentů, který nyní nabízí pohodlnější ovládání, větší obrazovku a další praktické funkce pro práci s e-maily. Především doporučujeme novou funkci v těle e-mailu a to možnost vkládat údaje z partnera formou “proměnné”, což má význam při hromadném rozesílání dokladů, když každý adresář může mít v textu automaticky zvolený údaj z karty partnera



–> Mzdy – legislativa 2026 a JHMZ
Velké změny legislativy v oblasti mezd jsou již tradiční, ale Jednotné hlášení zaměstnavatele 2026 patří k nejnáročnějším výzvám za dlouhou dobu. Je natolik komplikované, že někteří noví uživatelé se na nás obracejí již nyní, protože stávající mzdové programy tento požadavek nezvládají a ukončují podporu. My už na řešení intenzivně pracujeme a včas dodáme plně funkční modul, který bude kvůli své technické složitosti dostupný jako samostatná nástavba.
Už nyní můžete v aktuální verzi programu začít připravovat potřebné údaje o zaměstnancích, a to podle podrobného návodu, který jsme pro vás připravili. Manuál budeme průběžně aktualizovat, aby vždy odpovídal nejnovějším informacím a legislativním požadavkům. Samotné Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatele bude plně funkční až v nové verzi PREMIERA pro rok 2026 v novém nástavbovém modulu.
–> A mnoho dalšího…
Jsme rádi, že můžeme zmínit i další novinky verze X9.1 jako např.:
- Dokumenty – nové možnosti exportu, zasílání více dokladů současně.
- Nové formuláře – další výstupní formuláře v moderním designu.
- Rozšířené možnosti štítků v adresáři partnerů – štítky mají nové praktické funkce.
- a desítky praktických vylepšení pro každodenní provoz.
Veškeré informace o dalších změnách a vylepšeních v nové verzi ze můžete dozvědět zde.
–> Co dále připravujeme?
- EVERIFIN – PREMIER komunikuje s neomezeným API bankovnictvím.
- Digitální cenovky – Možnost napojení skladového hospodářství na digitální cenovky.
- PREMIER AIR X – Zahajujeme projekt PREMIER AirX. Vývoj webové aplikace pro faktury a Portál Zaměstnance, včetně docházky.
- Zákaznický portál
- Kompletní záloha dat PREMIER – Včetně dokumentů, pohledů a sestav. Pro snadnější migraci celé účetní jednotky na jiné místo.
Vše, nejen o nové verzi, ale i plánech na nový rok se dozvíte v našem Journale 31.

Aktuální verzi PREMIER X9.1 si můžete stáhnout zde.